Happy new home!

Super leuk een nieuwe woning! Maar er komt ook veel kijken bij een verhuizing. We kunnen ons voorstellen dat je wellicht vragen hebt over het energiecontract op je nieuwe adres. Wat ga ik betalen? Wat moet ik regelen?

Geen zorgen. Wij regelen het energiecontract op je nieuwe adres. Via het menu (rechtsboven) in de Vrijopnaam-app, kun je gemakkelijk een verhuizing doorgeven. Klik op 'verhuizing doorgeven' en vul hier de gegevens in. Wij gaan vervolgens voor je aan de slag! 

Liever persoonlijk contact? Dat mag natuurlijk ook. Je kunt ons een  e-mail sturen met het nieuwe adres en de verhuisdatum. Het enige wat we van je nodig hebben is:

  • Adresgegevens nieuwe woning
  • Verhuisdatum (datum van de sleuteloverdracht op je oude adres én sleuteloverdracht op je nieuwe adres)

Geef tijdig je verhuizing door
Wij willen het liefste twee weken voor je verhuisdatum weten per wanneer je stroom en eventueel gas nodig hebt in je nieuwe woning. Zo kunnen wij je verhuizing op tijd verwerken en een nieuw maandbedrag vaststellen. Wij zorgen er dan voor dat je je stroom geleverd krijgt op je nieuwe adres.

Wek je zelf op met Panelenopnaam?
Gelukkig verhuist je Paneelopnaam gewoon met je mee. Let op: jouw nieuwe termijnbedrag kan afwijken van het bedrag dat je had. Dit komt omdat wij het termijnbedrag vaststellen op basis van het historische verbruik op je adres.

Nog vragen?
Neem gerust contact met ons op. We zijn telefonisch op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 te bereiken op 085-3032652. E-mailen mag ook en mag naar klantteam@vrijopnaam.nl.

Slimme vragen over verhuizen

Read all questions

Via the menu (top right) in the Vrijopnaam app, you can easily submit a change of address. Click on 'Verhuizing doorgeven' (meaning: pass on relocation) and fill in the details. We will then get to work for you!

Do you prefer personal contact? No problem. You can send us an e-mail with your new address and the date of moving. We prefer to know at least two weeks before your moving date when you will need electricity and possibly natural gas in your new home. This way we can process your move in time and determine a new monthly instalment amount. We will subsequently ensure that energy will be on time delivered to your new address.

Fortunately, your Paneelopnaam can simply move with you. Please note: your new monthly instalment amount may differ from the amount you used to have. This is because we determine the monthly amount based on the historical consumption at your (new) address

Het termijnbedrag wordt bepaald op basis van het historisch jaarverbruik en de tarieven die op dat moment gelden. Je historisch jaarverbruik (ook wel Standaard Jaarverbruik (SJV)) krijgen we door van de netbeheerder en is gebaseerd op het historische verbruik op je adres. Met die gegevens berekenen we wat de verwachte jaarkosten zijn, inclusief energiebelasting, netbeheerkosten en vaste leveringskosten. Het maandbedrag is het verwachte jaarbedrag gedeeld door twaalf.

You can easily change your instalment amount via the Vrijopnaam app. To do so, go to 'Jaarchek' (Annual Check). To advise you on a new monthly instalment, we need the usage data of at least four months. That is why it is possible to change your monthly instalment after four months or more via the app.

You can also request a new monthly instalment amount by sending a message to klantteam@vrijopnaam.nl. Would you rather speak to someone for advice? You can reach us by telephone at 085-3032652 from Monday to Friday from 9AM to 5PM.

Als klant heb je toegang tot de Vrijopnaam-app. Deze app is beschikbaar als webapp en daardoor altijd up-to-date. Typ in je browser vrijopnaam.app in en voer je gebruikersnaam en wachtwoord in. Het is handig om een snelkoppeling op het startscherm van je telefoon aan te maken.

We work with contracts that can always be cancelled monthly. With Vrijopnaam, you are never tied to anything.

Do you have a variable contract for electricity (and gas)? Then you can always cancel it free of charge. Have you opted for a 1-year fixed rate after 1 January 2022 and are you cancelling within one year? In that case, we do charge a cancellation penalty of € 50 per product (electricity and possibly natural gas).

Chatten of bellen naar 085-30 32 652 kan op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur. Mailen kan altijd!