Ervaringen van onze stralende klanten

Vrijopnaam krijgt een 8.7 op basis van 1610 reviews op Klantenvertellen.nl

Prettig contact, groene stroom

10!

Beveelt ons aan!

Ik weet waar ik aan toe ben en dat is fijn. Tussendoor i zicht in verbruik en een inschatting van hoe je jaarnota gaat uitvallen zorg voor overzicht en rust

Geen problemen mee tot zover

8

Beveelt ons aan!

Prijs is goed. Voorwaarden zijn helder. Extra's zijn mogelijk maar niet verplicht (huren van zonnepanelen op een panelen-park). Als er al problemen zijn liggen die bij de netbeheerder (Stedin in dit geval). Verbruiksoverzicht is helder.

Opgelicht

3

Dat klinkt hard, jawel, maar ik heb mij 2 jaar geleden aangemeld bij Vrijopnaam vanwege 100% zonnestroom. Momenteel betaal ik het drievoudige voor "grijze" stroom, want dat is wat jullie mij doorberekenen. Dat betekent voor mij géén voordeel t.o.v. ieder andere energiemaatschappij, dat terwijl jullie mega verdienen aan deze zonnestroom!

Redactie van Vrijopnaam: Beste Hans, Dank voor je tijd. Ik snap dat je baalt en wellicht boos bent dat de energieprijzen zo gestegen zijn. We hebben dit besproken, en jij vindt dat de overheid meer kan en moet doen. Met vriendelijke groet, Klantteam Vrijopnaam

Duidelijke voorwaardes; goed bereikbaar

10!

Beveelt ons aan!

Duidelijke voorwaardes; goed bereikbaar

Alles steeds correct en op tijd.

10!

Beveelt ons aan!

Alles steeds correct en op tijd.

het bij houden van alles

7

Beveelt ons aan!

fijn om elke dag even te zien wat je verbruik is geweest, alleen mis ik het dat ik niet kan zien hoeveel geld ik per dag ,week kwijt ben.

zeer inzichtelijke energiegegevens en makkelijk en vlot bereikbaar voor evt vragen

10!

Beveelt ons aan!

duidelijk en vlot

Jammer dat een optimale saldering niet heeft plaats gevonden in deze mooie zomer tgv capaciteit

6

Onverwittigd word je van het net losgekoppeld. Dubieuze zaak

Top energieleveranciers

10!

Beveelt ons aan!

Heldere communicatie, snel te bereiken en een fijne klantenservice.

Goede service, goed contact

10!

Beveelt ons aan!

Toen ik via vergelijkingssites bij Vrijopnaam kwam, had ik er nog nooit van gehoord. Ook in m'n omgeving kon niemand dit bedrijf, maar desalniettemin klonk het hele zonnepaneel opnaam als een goed initiatief. Nu 1,5jaar later ben ik nog altijd zeer tevreden over de keuze. Ook als ik contact zocht werd ik goed via mail/telefoon te woord gestaan.

Zeer tevreden

8

Beveelt ons aan!

Ik ben steeds goed geïnformeerd met gebruik van mijn leveranties (behalve laatste maand), zodat alles onder controle is en ik eventueel kan bijsturen zodat de eindafrekening niet tegenvalt. Bij een vraag word ik goed en snel geholpen.

Plus en minpunten

6

Beveelt ons aan!

- een downloadbare ‘vaste’ app zou beter zijn - klantenservice geeft soms onbevredigende antwoorden. - gas is bij jullie aanzienlijk duurder dan bij easy energy. - ondanks tariefsystemen met totalen weergegeven, toch nog veel onduidelijkheid hoe het werkt met variabele tarieven. Wordt mijn voorschot na een maand verrekend naar werkelijk tarief? + veel keuze voor aansluitingen. + snelle reactie klantenservice + er is in elk geval een webapplicatie.

Helder en duidelijk

10!

Beveelt ons aan!

Overzichtelijke rekening. Erg blij met het aanbod afgelopen januari om het tarief voor 1 jaar vast te zetten.

Heel erg fijne energiemaatschappij met oog voor de toekomst

9

Beveelt ons aan!

Indien er problemen zijn wordt je direct geholpen, de mogelijkheid om zonnepanelen aan te schaffen terwijl ik in mijn huurwoning hier zelf geen mogelijkheid voor heb spreekt mij erg aan. Geen 5 sterren, omdat het enige nadeel wat ik heb gemerkt is dat de voordelen van het hebben van een kleinere verstrekker ook samengaan met het minder goed kunnen bedingen van de beste prijzen in tijde van crisis. Maar over het algemeen heel erg tevreden.

Fijne app

7

Beveelt ons aan!

Ik vind het alleen jammer dat alle oudere data nu zijn gewist uit de app. En dan vooral de kosten in totaal. Dan kan je niet meer vergelijken met vorig jaar

Misleidend en bedrog

1

Ik heb in 2019 panelenopnaam gekocht. Prima regeling toen: de opbrengst van de zonnepanelen is voor jou, die hoef je dus nooit te kopen. Dit was de letterlijke tekst in de uitleg en bevestiging. Nu moet ik ineens wel de stroom duur kopen en krijg slechts 8 ct per kWh terug. Dat is niet wat we overeengekomen waren. Veelvuldig contact met Casper levert niets op. De regeling van toen, zwart op wit in een e-mail, wordt nu afgedaan als een marketing uiting. Ik noem dat misleiding en bedrog!!

Redactie van Vrijopnaam: Beste Wilma, De ongelukkige woordkeuze en communicatie destijds betreuren wij. We hebben lering hieruit getrokken en sindsdien meerdere aanpassingen doorgevoerd om het product Paneelopnaam beter voor het voetlicht te brengen. We hebben nooit aanpassingen gemaakt op het product Paneelopnaam; werkwijze, garanties en het financiële voordeel is/was/blijft gelijk. Met vriendelijke groet, Bas

Voel me voor de gek gehouden…

1

Zojuist contact gehad met ‘Bas’ van vrijopnaam, Bas hoort zichzelf heel graag praten…. maar heeft moeite met luisteren en antwoord geven. Afgelopen Augustus hebben we ons nieuwe huis betrokken. Op ons oude adres waren we inmiddels meer dan 2 jaar (tevreden)klant en na contact te hebben gehad met vrijopnaam gekozen om de verhuisservice toe te passen. We schrokken weliswaar van het termijnbedrag, (moet gebaseerd zijn op gebruik vorige bewoner) maar na een belletje met de klantenservice werd mij beloofd dat dit na 3 maanden flink naar beneden bij zou kunnen worden gesteld. Inmiddels zijn we 3 maanden verder, hebben wij een enorm bedrag voorgefinancierd staan bij dit bedrijf en kregen we vandaag dus ‘Bas’ aan de telefoon. Bas praat veel, luisteren niet en wil vooral geen antwoord geven op de vraag waarom het bedrag niet naar beneden kan… Met pijn en moeite konden er een paar tientjes af, nog steeds niet in verhouding met wat er inmiddels is voorgefinancierd! Waar 3 maanden geleden Bas zijn collega luisterde naar onze plannen (verduurzamen huis) en beloofde na 3 maanden flink te kunnen verlagen, stond Bas niet open voor wat er inmiddels is aangepast… sterker nog: Bas vulde het wel even voor ons in. En daarna was het stil aan de telefoon… Vertrouwen in klanten heeft dit bedrijf blijkbaar niet, wellicht omdat ze zelf niet eerlijk zijn (zaken beloven en niet nakomen) en wij twijfelen ook erg aan de solvabiliteit van dit bedrijf met deze praktijken.. Dit icm de reacties van andere klanten welke we na ons gesprek met Bas lazen heeft ons doen besluiten zo snel mogelijk op zoek te gaan naar een andere (betrouwbare) energieleverancier.

Redactie van Vrijopnaam: Beste Arjen, Prettig je zojuist gesproken te hebben. Je hebt gelijk, ik heb je niet correct geholpen en te weinig begrip getoond voor jouw situatie. (Nogmaals) Excuus hiervoor. Het is een lastige tijd in de energiemarkt. Wij maken vergissingen en soms fouten. We laten de reviews 'gewoon' aan staan. Om van te leren, om onze klanten serieus te nemen. We vertrouwen onze klanten en werken iedere dag aan verbetering van de relatie en gegeven service. Met vriendelijke groet, namens Klantteam Vrijopnaam, Bas

Deskundige klantenservice

7

Beveelt ons aan!

Afgelopen tijd een aantal keer contact gehad over de salderingsregeling, altijd professioneel en helder te woord gestaan - ook al waren we het er niet mee eens dat er eerder was besloten maandelijks te salderen. Vandaag telefonisch bericht gekregen dat de maandelijkse saldering wordt teruggedraaid, en dat we hier dus ook met terugwerkende kracht geen last van hebben.

Geen problemen, maar wat kun je verwachten van een energieleverancier?

7

Beveelt ons aan!

Ik vind de prijsverhoging niet juist. Dat kan ik nu zeggen omdat ik meer dan €1000 terug ontvang. Ik kan het missen maar denk dan vooral aan mensen die dat niet kunnen. Spaarpotje lijkt leuk maar is niet voor iedereen mogelijk. Nieuwe voorschot van €190 slaat ook nergens op. Ook daar ga ik weer van terug krijgen. Maatwerk zou beter zijn.

Redactie van Vrijopnaam: Beste Florent, In de Vrijopnaam-app kan je iedere maand je termijnbedrag aanpassen op basis van je werkelijk verbruik en actuele tarieven. Je hoeft bij ons nooit een overbodige spaarpot op te bouwen. We trachten maatwerk te leveren. Ik heb je getracht telefonisch te bereiken, wellicht kan je met ons contact opnemen? Vriendelijke groet, namens Klantteam Vrijopnaam, Bas

Goed geïnformeerd

10!

Beveelt ons aan!

Echte groene stroom en gas is de belangrijkste reden om bij Vrijopnaam te zitten. Maar daarnaast is er de prima app waarin je alle informatie kunt vinden. Zo ben je steeds goed geïnformeerd over je gebruik en de kosten. Een vraag per mail aan de klantenservice wordt snel en netjes beantwoord. Niets te klagen dus.